Gonzalo Rubalcaba, svjetska ikona jazza i jedan od najboljih suvremenih jazz pijanista, četverostruki dobitnik nagrade Grammy u kategoriji Latin Jazz za koju je nominiran čak 15 puta, u Puli je sinoć predstavio album „Turning Point“ koji je njegov Trio D’été objavio prije dvije godine.
Repertoar je, međutim, sadržavao i skladbe s albuma „Skyline“ na kojem je Rubalcaba suradnju ostvario s eminentnim američkim glazbenicima Ronom Carterom i Jackom DeJohnetteom.
Uz slavnog pijanista, pola tisuće ljubitelja jazza, sinoć je itekako oduševio i ostatak trija: Matt Brewer na kontrabasu i Eric Harland na bubnjevima. Riječ je o također dvojici vrhunskih glazbenika, ponajboljih u svojoj generaciji.
Rubalcaba, koji je lani napunio 60 godina, rođen je u Havani, u obitelji koja se glazbom bavi generacijama. Njegov djed, Jacobo Rubalcaba, bio je kompozitor i vođa benda koji je svirao danzón, tipičnu kubansku plesnu glazbu, a otac, pijanist Guillermo Gonzalez, svirao je s Enriqueom Jorrinom, violinistom za kojeg se smatra da je izumio cha-cha-cha.
Glazbenici su i Gonzalova braća, a on sam je sa šest godina počeo svirati bubnjeve, pa dvije godine kasnije i klavir. S očevim je bendom svirao po kavanama i klubovima Havane, sve do srednje tinejdžerske dobi. Premda odgojen i formiran u tradicionalnoj kubanskoj glazbi, formalno je obrazovan kao klasični glazbenik. Iznimno je svestran pijanist impresivne tehničke vještine, a uspješno je spojio kubansku tradiciju i američki jazz u svježu, modernu cjelinu.
Iste godine kada je osnovao svoj bend Grupo Proyecto, 1985., Rubalcabu će u Havani zapaziti jedno od najpoznatijih imena jazza svih vremena, Dizzie Gillespie. Gillespie je prišao Rubalcabi u jednom od kubanskih hotela, nakon što ga je čuo kako svira, i pitao hoće li narednoga dana svirati s njime. U trenutku koji mu je odredio daljnju sudbinu, pijanist je najprije pomislio da se Gillespie šali. Ali legendarni trubač nije se šalio - za Rubalcabu su se ubrzo širom otvorila vrata američke i svjetske glazbene scene.
Seli se u u Dominikansku Republiku 1991. godine, a u Miami 1996. Kao vodeći glazbenik, Rubalcaba je objavio gotovo 40 albuma, od kojih su mnogi u izdanju čuvenog Blue Notes Recordsa. Među njima su „Inner Voyage“, „The Blessing“, „Solo“, te njegov posljednji prošle godine objavljeni album, „Borrowed Roses“ s 12 maestralnih interpretacija popularnih pjesama, od „Chelsea Bridge“ do „Shape of My Heart“.
Sinoćnji je pak koncert otvoren izvedbom „Joy, Joie“ upravo s albuma „Turning point“. Uslijedila je potom i skladba „Iku“ s istoga albuma. Publiku su potom počastili pjesmom „Glorias steps“ koju je izvorno napisao Scott LaFaro, a prvi su je puta izveli članovi Bill Evans Tria još daleke 1961. godine. Moglo se zatim čuti još dvije skladbe s albuma “Turning point”; “Otra Mirada” i “Infantil” koje je Rubalcaba snimio odavno no “Turning point” dao im je jedno posve novo glazbeno ruho.
Valja reći kako je publika ove vrhunske glazbenike u više navrata i usred izvedbi nagrađivala pljeskom. Prvi dio koncerta kraju je priveden skladbama “Hard One”, “Caravan” i “Quite place”, no pulska je publika željela još. Sjajan trio nakon bisa vratio se na scenu Malog rimskog kazalište te izveo Rubalcabovu obradu pjesme “Here, There and Everywhere” koja je također svoje mjesto našla na njegovu prošlogodišnjem albumu „Borrowed Roses“. Pjesmu su, podsjetimo, napisali John Lennon i Paul McCartney, a Beatlesi je objavljuju 1966. godine.
Rubalcaba je na koncu na sceni ostao sam sa svojim klavirom u solaži kojom se oprostio od pulske publike dokazavši o koliko se iskusnom, talentiranom, a ipak jednostavnom glazbeniku radi.
Budući da je na samome početku poželio ponovno se vratiti u Pulu, nakon jučerašnjeg koncerta pulska publika zasigurno ga drži za riječ.
A pulsko kulturno ljeto nastavlja se već 20. srpnja kada u Malo rimsko kazalište dolazi Thievery Corporation s bendom, jedno od najlegendarnijih imena u svijetu elektronske glazbe. Ulaznice za koncert potražite u sustavu ENTRIO i u Galeriji C4 u pulskoj Carrarinoj ulici 4 svakim danom od 8 do 21 sat.