Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli organizira međunarodnu znanstvenu konferenciju 20. dani Mate Demarina s glavnom temom "Različitost i interdisciplinarnost u odgoju i obrazovanju".
Konferencija će se održati u Puli 20. i 21. travnja 2023. godine u prostorima Zajednice Talijana u Puli (Circolo) na adresi Carrarina ulici 1.
Konferencija se otvara sutra, 20. travnja, u 9 sati, a nakon toga slijede plenarna izlaganja koja će održati dr. sc. Boris Jokić (Institut za društvena istraživanja u Zagrebu), izv.prof.dr.sc. Mirela Sertić Perić (Prirodoslovno-matematički fakultet Sveučilišta u Zagrebu), izv. prof. dr. sc. Mojca Kompara Lukančič (Fakulteta za turizem Univerza v Mariboru) i Cristian Fabbi (President of Reggio children).
Vrijednosti i pristupi koji se promiču u odgoju i obrazovanju u posljednje vrijeme postaju važna karika u ranom i predškolskom, obveznom osnovnoškolskom i srednjoškolskom odgoju i obrazovanju te visokom obrazovanju. Zadaća je svih razina odgoja i obrazovanja razvijanje vrijednosti koje djeca i mladi donose iz svojih obitelji te njegovanje pristupa koji će ih usmjeriti na pravi put u njihovu odrastanju i sazrijevanju.
Različitost je vrijednost koja djecu i mlade uči kako gledati na svijet u cilju suzbijanja stereotipa i izbjegavanja predrasuda. Učenje o različitosti započinje već od najranije dječje dobi te se nastavlja u mladenačkoj dobi kako bi odrasla osoba mogla odgovoriti na veliki broj pozitivnih i negativnih utjecaja s kojima će se suočiti u svakodnevnom i profesionalnom životu demokratske zajednice. Učiti o različitosti možemo na različite načine, ali najvažnije je razvijati vještine kojima će se primijeniti naučeno i usvojiti pozitivan obrazac ponašanja prema drugima i drugačijima. Na taj će način različitost postati bogatstvo. Kriteriji koji se pritom primjenjuju ukazuju na vještine u odgoju i obrazovanju bez kojih ne bismo smjeli zamisliti učenje i poučavanje.
Postavlja se pitanje: Trebamo li o različitosti učiti interdisciplinarnošću? Odgovor tražimo u suvremenim pristupima koje nam, svakim danom sve više, nameće okruženje u kojemu živimo i radimo. O kojoj god različitosti govorili, bilo s obzirom na narodnost, vjeru, kulturu, društveni status, opredjeljenje ili osobne potrebe, ne možemo se ne osvrnuti na ljudske osobine, ali i kompetencije nužne za obavljanje važnih zvanja i zanimanja u profesionalnom životu. Interdisciplinarni nam pristup u tome uvelike pomaže. On nam omogućava da osoba spozna činjenice i procese, razvija vještine i oblikuje stavove sagledavajući situacije iz različitih kutova, interdisciplinarno. Cilj odgoja i obrazovanja trebao bi biti upravo to: poštivanje različitosti interdisciplinarno promatrajući promjene oko nas.
Tematske cjeline
- Rani i predškolski odgoj i obrazovanje
- Osnovnoškolsko obrazovanje
- Srednjoškolsko obrazovanje
- Visokoškolsko obrazovanje