Radionice za djecu rane i predškolske dobi te učenike osnovnih škola održane su desetu godinu zaredom, od utorka, 23. travnja do četvrtka, 25. travnja 2024., u prizemlju zgrade Rektorata pulskog sveučilišta Jurja Dobrile.
Organizatori su bili Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti i Fakultet prirodnih znanosti. Pripremu radionica izveli su nastavnici FOOZ-a izv. prof. dr. sc. Ines Kovačić, asistentica Branka Antunović-Piton i studenti pete godine Učiteljskog studija, te nastavnici FPZ-a izv. prof. dr. sc. Emina Pustijanac, izv. prof. dr. sc. Mauro Štifanić, doc. dr. sc. Paolo Paliaga, doc. dr. sc. Petra Burić i studenti treće godine prijediplomskog studija Znanost o moru.
Na radionicama je sudjelovalo oko 450 djece iz DV Maslačak, DV Mali svijet, DV Pula, te OŠ Vidikovac, OŠ Centar, OŠ Kaštanjer, OŠ Marčana i OŠ Medulin.
Ovogodišnji Festival znanosti, u sklopu kojega su radionice odrađene, nosio je temu "Inteligencija", a ukupno je izvedeno sedam radionica na dvije teme: "Mekušci – Inteligentna rješenja u službi očuvanja" te "Pamet u dubinama: Istraživanje inteligencije morskih životinja".
Posjetitelji su imali priliku saznati zanimljivosti o puževima i školjkašima, njihovim prilagodbama okolišu te su matematičkim jezikom opisane građe kućica puževa i školjkaša. Djeca su samostalno prikazivala skelete mekušaca na geopločama, a kroz tehniku "string art" posjetitelji su na kreativan način prikazivali građu mekušaca kroz geometriju.
Osim s puževima i školjkašima, posjetitelji su se upoznali s inteligencijom sipa, hobotnica, riba i najinteligentnijim morskim sisavcima kao što su dupini, kitovi ubojice, morski lavovi, pingvini, manta raže i velike bijele psine. Predstavljeni su znanstveni pokusi koji su istraživali ponašanje sipa i hobotnica u nepoznatim situacijama. Kroz mikroskopske preparate djeca su imala priliku promatrati primjere nekoliko vrsta bakterija, te čuti o njihovim interakcijama i komunikaciji.
Suradnjom nastavnika i redovnih studenata kojima su se pridružili i Erasmus studenti, radionice su se održale i na engleskom jeziku, produbljena su znanja o inteligenciji u životinjskom svijetu i poticalo se kritičko razmišljanje o raznolikosti oblika inteligencije u prirodi.