Politika i društvo

MOŽEMO O LADONJAMA NA MUTILSKOJ

Nepotrebna sječa stabala rezultat je lošeg prostornog planiranja u Puli

Ovaj slučaj po n-ti put aktualizira problematiku nepostojećih detaljnih urbanističkih planova u Puli kojima bi se suvislo planirale i prometnice. Radi se o klasičnom primjeru investitorskog urbanizma gdje nije Grad taj koji planira infrastrukturu već to radi privatnik u svom najboljem interesu


 
5 min
Istra24 ⒸFOTO: Manuel Angelini

Ovaj slučaj po n-ti put aktualizira problematiku nepostojećih detaljnih urbanističkih planova u Puli kojima bi se suvislo planirale i prometnice. Radi se o klasičnom primjeru investitorskog urbanizma gdje nije Grad taj koji planira infrastrukturu već to radi privatnik u svom najboljem interesu

"Prije 10-ak dana su bezobzirno porezane dvije velike ladonje iz drvoreda u Mutilskoj, što je ponovo izazvalo revolt građana. Ta sječa, kao i mnoge druge, bila je nepotrebna. No vladajuća koalicija svejedno je za sječu digla ruke", kaže Možemo u svom priopćenju referirajući se na par ladonja koje su prije nekoliko dana posječene kod gradilišta u Mutilskoj ulici.

"Odluka o sječi  ladonja u Mutilskoj ulici usvojena je na sjednici Gradskog vijeća 23.ožujka 2023. godine. Dozvola za sječu krila se po točkom „Donošenje Zaključka o davanju suglasnosti za zaključivanje Ugovora o gradnje komunalne infrastrukture. Tada je vijećnica Možemo! Radojčić u raspravi upozorila da sječa nije potrebna i ponudila alternativno rješenje. Predložila je da pristupna cesta do planiranih novih stambenih zgrada ne ide preko Mutilske već s druge strane iz Vrtlarske.

Raspravu s te sjednice prenosim u cijelosti:

„Ovaj slučaj po n-ti put aktualizira problematiku nepostojećih detaljnih urbanističkih planova kojima bi se suvislo planirale i prometnice. Prometnice koje bi zadovoljavale potrebe protočnosti za cijelo šire područje stambene i mješovite zone južno od Mutilske ulice - a ne samo za 1 blok zgrada. S UPU-om bi se ceste mogle planirati i preko privatnog zemljišta i tako kreirati promišljena prometna rješenja. A ne ova koja nam sada predlažete.
Budući da UPU-a nema, investitor radi sam projekt prometnice kako to njemu odgovara.

Radi se o klasičnom primjeru investitorskog urbanizma gdje nije Grad taj koji planira infrastrukturu već to radi privatnik u svom najboljem interesu.

Dakle, s parcela južno do Mutilske ulice privatni graditelj želi direktni priključak cestom na Mutilsku, za što je potrebno rušiti dio starog drvoreda. Pitala sam na odboru nadležni odjel koliko se stabala mora zbog toga rušiti i nisu mi znali reći. Njima to nije važno, dva, tri, pet… Osim toga, s predloženim rješenjem doći će i problem usporavanja prometa u Mutilskoj. U GUP-u se stambena zona i mješovita zona proteže i dalje niz Mutilsku, pa se pitam hoće li svaki novi graditelj tražiti svoju cestu za priključenje na Mutilsku. S obzirom da je Mutilska jako prometna cesta, takvim se rješenjima smanjuje i sigurnost prometa na njoj. I možemo li očekivati da će drvored malo po malo nestajati?

Jučer sam obišla lokaciju i iz situacije na terenu shvatila da mogućnost alternativne prometnice s Vrtlarske ulice - postoji. Kao što se vidi iz ove snimke koju smo pripremili, uz višestambene objekte, o kojima sada odlučujemo, na susjednoj parceli nalaze se nedavno izgrađene zgrade istog investitora. Pristupna cesta za te zgrade je dovršena - radi se o privatnoj cesti s Vrtlarske ulice.

Da je Grad bio taj koji planira urbanističkim planom uređenja, ta cesta je mogla biti pristupna cesta i zgradama koje su već izgrađene i novoplaniranim zgradama. Bez narušavanja kontinuiteta drvoreda i usporavanja prometa na Mutilskoj. Idejno rješenje prometnica trebalo se raditi za cijelu četvrt, a ne prepuštati ovako stihiji. Osim prometnica, UPU-om su se mogli planirati i dugi javni sadržaji, uključujući i zelene površine.

Zbog nedostatka planiranja Grada sada na lokaciji imamo ovaj apsurdni prijedlog prometnog rješenja, koji je smislio privatnik jer mu tako najviše odgovara. Predlaže se gradnja slijepe prometnice koja će služiti samo malom broju stanara te tri parcele.

Investitor u ovom slučaju predlaže da svojim novcem izgradi cestu koja njemu najviše odgovara i koja s glavne prometnice vodi samo do njegovih zgrada. Nakon 2 godine će održavanje cijele infrastrukture - ceste, odvodnje i rasvjete preuzeti Grad. To nije beznačajan trošak koji će Grad morati snositi za održavanje prometnice koju koriste samo stanari tri buduće zgrade. Tako nam Grad, uz oduvijek postojeće glavne gradske ulice, dobiva grozdaste javne slijepe ulice koje nemaju svrhu protočnosti prometa već su nastale isključivo za potrebe jedne ili nekoliko zgrada.

U obrazloženju davanja suglasnosti potpisivanja ugovora o gradnji komunalne infrastrukture navodi se - Investitor planira graditi tri višestambena objekta, “kako je opisano i prikazano u Idejnom rješenju, koje se prilaže uz prijedlog ovog akta”. Međutim u prilogu nema idejnog projekta. Podsjetit ću na žalosni primjer s jedne od prethodnih sjednica kada nam niste dostavili dokumente potrebne za odlučivanje, pa je ispalo da se upravo u njima krila velika pogreška. Je li to i u ovom slučaju tako? Ne možemo znati dok ne dobijemo te dokumente. Bez tih dokumenata ne možemo znati zašto je predložena baš takva prometnica. Kako da znamo de je predloženo rješenje ceste najbolje rješenje? Ili Zbog čega se i u ovom slučaju, kao za prethodne tri zgrade istog investitora, ne planira cesta koja izlazi na Vrtlarsku?
Stoga, čak ni formalno niste zadovoljili nužne preduvjete za donošenje odluke.
Trebate nam najprije dostaviti idejni projekt za zgrade i predočiti i moguće alternative za cestu. Predlažemo vam da se angažiraju stručnjaci koji će pronaći najbolje rješenje prometnica koje bi služile cijeloj novoj četvrti, budući da se radi o zoni stanovanja gdje će još planira graditi. Tako ćete spriječiti rušenje starog drvoreda, omogućiti povezivanje više zgrada u budućnosti odnosno veću racionalnost i protočnost prometa na cijelom području. „

Sve navedene argumente vijećnici NL F.Zoričića, HDZ-a i SDP-a digli su ruke za takvu apsurdnu Odluku i presudili dijelu drvoreda.

Planiranjem grada bez detaljnih prostornih planova događa se sve veća opterećenost postojeće infrastrukture i sve veći nedostatak osmišljenih javnih prostora i objekata - po čemu se grad razlikuje od spavaonice."


Nastavite čitati

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našim uvjetima korištenja.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.