Penava: DP-u i mjesto potpredsjednika Sabora te dva potpredsjednika vlade
Demografija je, ustvrdio je Penava, apsolutno velik i težak problem koji se rješava u Hrvatskoj dulje od 30 godina i nije riješen kvalitetno
U lukama nautičkog turizma na hrvatskom Jadranu u 2023. je ostvareno 12,1 posto više ukupnih prihoda nego 2022. ili 161 milijun eura (bez PDV-a), od čega kao i ranijih godina najviše od iznajmljivanje vezova, podaci su Državnog zavoda za statistiku
U lukama nautičkog turizma na hrvatskom Jadranu u 2023. je ostvareno 12,1 posto više ukupnih prihoda nego 2022. ili 161 milijun eura (bez PDV-a), od čega kao i ranijih godina najviše od iznajmljivanje vezova, podaci su Državnog zavoda za statistiku
U lukama nautičkog turizma na hrvatskom Jadranu u 2023. je ostvareno 12,1 posto više ukupnih prihoda nego 2022. ili 161 milijun eura (bez PDV-a), od čega kao i ranijih godina najviše od iznajmljivanje vezova, podaci su Državnog zavoda za statistiku (DZS), koji pokazuju i pad broja plovila u tranzitu u tim lukama.
Podaci DZS-a o prihodima tih luka su svi bez PDV-a, za 2023. obuhvaćaju 224 luke nautičkog turizma, od čega 85 marina (od kojih je 20 'suhih'), 79 sidrišta, 17 privezišta te 43 odlagališta plovnih objekata, a ukupno su zauzimale površinu akvatorija veću od 4,8 milijuna metara kvadratnih.
U svim je lukama bio ukupno 19.131 vez, što je 20-ak više nego ih je bilo u 2022., a najviše vezova, nešto više od deset tisuća, bilo je za plovila duljine 10-12 i 12-15 metara.
Zaposlenih je ukupno (u svim lukama) u 2023. bilo 2.042 ili 24 više nego u 2022., a za 20-ak, na njih 467, porastao je i broj sezonskih radnika.
Sve jadranske županije s porastima prihoda u nautičkim lukama
Od ukupno ostvarenih 161 miliju eura prihoda u lukama nautičkog turizma u 2023. najviše se, gotovo 72 posto ili 115 milijuna eura odnosi na prihode od iznajmljivanje vezova, koji su za 14,6 posto bili viši nego u 2022.
Osim ukupnog, u 2023. i sve su jadranske županije ostvarile poraste prihoda u nautičkim lukama u odnosu na 2022., u čemu najveći od 19,6 posto luke u Dubrovačko-neretvanskoj županiji sa 9 milijuna eura prihoda.
S većim porastom od 15,6 posto ističu se još luke Zadarske županije s ostvarenih 31,4 milijuna eura prihoda, čime su i na trećem mjestu među županijama, dok je na prvom mjestu s najvećim 'nautičkim' prihodom od 39,6 milijuna eura Šibensko-kninska županija, što je i porast od 8,3 posto u odnosu na 2022. godinu.
Na drugom mjestu su nautičke luke Splitsko-dalmatinske županije sa 38,7 milijuna eura prihoda i većim porastom, od 12,4 posto.
Luke nautičkog turizma lstarske županije ostvarile su 21,7 milijuna eura prihoda ili 14,1 posto više nego 2022., a luke Primorsko-goranske županije 20,4 milijuna eura prihoda ili 8,7 posto više.
Pad broja plovila u tranzitu
Iz DZS-a navode da je prosječna ukupna popunjenost kapaciteta vezova u 2023. u lukama nautičkog turizma bila 66 posto, no bez usporedbe sa 2022., a dodaju i da su te luke u 2023. zabilježile pad broja plovila u tranzitu za 4,3 posto, s njih 224,4 tisuće
Najviše plovila u tranzitu bilo je pod zastavom Hrvatske, gotovo 50 posto od ukupnih, a zatim pod zastavama Njemačke, Italije, Austrije i Slovenije, a među njima samo je iz Austrije bilo više plovila u tranzitu nego 2022.
Prema vrsti plovila u tranzitu koja su koristila vez u moru, najviše je bilo jahti na jedra, gotovo 60 posto, koje slijede motorne jahte s udjelom od oko 32 posto te ostala plovila, a po duljini prevladavala su, sa 37,4 postotnim udjelom, plovila duljine 12 do 15 metara.
U županijama, najviše plovila u tranzitu koja su koristila vez u moru bilo je u Splitsko-dalmatinskoj, gotovo 27 posto od ukupnog broja, te u Šibensko-kninskoj, oko 23 posto od ukupnih.
Demografija je, ustvrdio je Penava, apsolutno velik i težak problem koji se rješava u Hrvatskoj dulje od 30 godina i nije riješen kvalitetno
Novo ministarstvo koje će se osnovati na temelju današnjega središnjeg državnog ureda za demografiju bit će Ministarstvo demografije, kazao je premijer, dodavši da već niz godina govore da su demografija i demografska revitalizacija ključno pitanje opstanka cijele nacije
Prema prvim neslužbenim podacima, na ukupnoj populaciji prijenos je, u trenutku nastupa Baby Lasagne gledalo 979.147 ljudi, dok je na platformi HRTi Eurosong pratilo 35 tisuća ljudi. S HRT-a kažu da na njihovim društvenim mrežama već duže vrijeme traje velika podrška i zanimanje za Baby Lasagnu - spot “Hrvatska pleše Rim Tim Tagi Dim“ dosad je pregledan 1,8 milijuna puta
Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našim uvjetima korištenja.
Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.