Biznis

U PULI JOŠ ŽIVI BRODOGRADNJA

PORINUĆE U TEHNOMONTU: Grcima isporučena dva broda za gašenje požara

Riječ je o dva 25,5 metara dugim brodovima od aluminija, 1,5 metara dubine gaza s tri motora od 1.200 konjskih snaga koji mogu dostići brzinu od 25 milja. Služit će za gašenje požara s dometom gašenja od preko stotinu metara. Jednom u funkciji imat će deset članova posade. Za ovu investiciju grčki naručitelj platio je 10,5 milijuna eura


 
2 min
Sandra Zrinić Terlević

Riječ je o dva 25,5 metara dugim brodovima od aluminija, 1,5 metara dubine gaza s tri motora od 1.200 konjskih snaga koji mogu dostići brzinu od 25 milja. Služit će za gašenje požara s dometom gašenja od preko stotinu metara. Jednom u funkciji imat će deset članova posade. Za ovu investiciju grčki naručitelj platio je 10,5 milijuna eura

Danas su u pulskom brodogradilištu Tehnomont, uz pratnju sirena i pljesak nazočnih, u more porinuta dva vatrogasna broda za grčko Ministarstvo civilne zaštite i klimatskih promjena. Riječ je o dva 25,5 metara dugim brodovima od aluminija, 1,5 metara dubine gaza s tri motora od 1.200 konjskih snaga koji mogu dostići brzinu od 25 milja. Služit će za gašenje požara s dometom gašenja od preko stotinu metara. Jednom u funkciji imat će deset članova posade. Za ovu investiciju grčki naručitelj platio je 10,5 milijuna eura.

Na prigodnoj svečanosti predsjednica Uprave Tehnomont brodogradilišta Pula Gordana Deranja zahvalila je svima na poslovnoj suradnji, a pogotovo djelatnicima, kao i grčkom naručitelju koji je tijekom cijele gradnje bio kooperativan i susretljiv te je posao završen u roku od 18 mjeseci, bez ikakvih problema.

U jutarnjim satima porinut je prvi od dva broda i njegova je kuma bila Ema Vitasović, dok je drugom brodu uspješnu plovidbu poželjela druga kuma Bojana Deranja. Predstavnici grčkog naručitelja zahvalili su Puljanima na uspješnom poslu i izrazili zadovoljstvo odličnom suradnjom.

Porinuće nije bilo u klasičnom smislu, već su brodovi podignuti uz pomoć dizalice „Divić" i spušteni u more. Tehnomont je u svibnju ove godine isporučio jedan ribarski brod za škotskog naručitelja, u kolovozu su isporučena tri patrolna broda za Cipar – koji su također bili građeni od aluminija, a do kraja godine ova dva vatrogasna broda otplovit će put Grčke. Iduće godine, kako je najavila Deranja, kreće gradnja novih ophodnih brodova od 26 i 28 metara i to prema ugovoru s norveškim partnerima koji će biti od čelika, ali s aluminijskim nadgrađem.

“Što se tiče naših proizvodnih kapaciteta, oni su popunjeni, uz uslugu remonta koju pružamo u kontinuitetu cijele godine. To možemo zahvaliti i stabiliziranju tržišta, nakon ludila i kaosa koji je vladao nakon pandemije gdje su cijene divljale, a nismo mogli biti sigurni niti u rokove dobave. Sada se tržište polako stabiliziralo, pale su cijene čelika, lagano padaju i aluminiju, a dobavni pravci su nam fiksirani, iako uvijek može biti iznenađenja. Pritom mislim na problematiku goriva i koliko će to utjecati na cijene, ali to za sada moramo pratiti”, naglasila je Deranja.


foto: Sandra Zrinić Terlević

Nastavite čitati

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našim uvjetima korištenja.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.