Nakon svojih petominutnih solo izvedbi, osmero mladih plesač(ic)a Plesnog studija INK-a, na popunjenom 5. katu pulskog kazališta ispraćeno je dugim aplauzom stotinjak posjetitelja, koji su time podržali ovogodišnje izdanje Choreoprakse, projekta koji vodi i mentorira Andrea Gotovina.
Mladi plesači ovaj su se put suočili s izazovom kreacije solo izvedbi, čija je pojedinačna umjetnička vizija i interpretacija pružila jedinstven uvid u kreativnost i talent koji proizlaze iz ovog inspirativnog procesa.
Voditeljica i mentorica Andrea Gotovina kaže nam da je jako zadovoljna jer je svatko bio dosljedan sebi i svatko je došao do svog individualnog izričaja; svaki solo bio je različit.
- Nisu stilski težili nečem već poznatom, nekim svojim prošlim iskustvima, već su iz unutarnjeg poriva došli do kvalitete i individualnosti. Tako je Noah Cvijanović u svojevrsnom fizičkom teatru krenuo iz lika, a ne iz pokreta i teme; Rina Renier je prikazala stanje razvoja, rasla je kroz pet minuta; Mark Marić je otišao u konceptualni smjer minimalizma; Petra Balde radila je koreografija na glazbu Adele, započevši priču negativnom SMS porukom, kaže Gotovina i nastavlja.
Mentorica Andrea Gotovina: "Jako sam zadovoljna njihovim solo kreacijama"
- Martina Božić kreirala je za Zoru Cvijanović plesni solo u kojem snažna glazba i jaki pokreti prate emocije i strah od izlaska iz zone komfora. Solo Michelle Salome Kursar tematski je izlazak iz svoje kukuljice, a kostimom je kreirala svijet ugode, nježnosti, da bi zatim kontrast ostvarila elektronskom glazbom i pokretima. Noa Pavlinović pokazala je svoj stil i način kretanja, a njen solo gradirao je iz manjeg u sve veći prostor i uz manipulacije tijela, od ruku do do slobode cijelog tijela, zaključuje Andrea Gotovina.
Jedan od autora/izvođača Mark Marić kaže da rad na solo koreografiji logički kreće iz ničeg.
- Moraš sam naći kreativni input. Jako je zanimljiv taj proces jer spoznaješ samog sebe i svoj stvaralački stil koji se možda razlikuje od onih plesnih predstava koje se meni osobno sviđaju dok ih gledam, ali ih kao autor ne bih kreirao, veli Mark
Plesni solo autora i izvođača Noaha Cvijanovića "The Greatest" prati bivšeg profesionalnog boksača koji je radi kritičnih ozljeda na mozgu morao prekinuti svoju karijeru. Čekajući svoj kraj, spas pronalazi u sjećanjima na svoju voljenu ženu i sina. Pušta emocije da ga nose dok sat života otkucava.
Noah Cvijanović
Autorica i izvođačica Rina Renier predstavila se koreografijom "Travka", dokumentarnim uvidom u svijet bilja, u kojoj tijelom interpretiramo rast jedne vlati trave.
Oku neprimjetno, ali ipak posebno.
Rina Reiner
Autorica i izvođačica Petra Balde predstavila se izvedbom "Bitno" ('Bitno je voljeti, no je li vrijedno putem izgubiti sebe. Nestati u tami? Napisane riječi bole, mene još i jače... I tako sam se umorila').
Petra Balde
Izvođačica Zora Cvijanović izvela je autorsko djelo Martine Božić "Timor", najavljene ovim riječima: "Ograničenja su poput nevidljivih zidova koji nas okružuju, sprječavaju da iskoračimo iz zone svoje udobnosti. Teško je pobjeći kada nas poput mračne sjene prati strah. Koji ključ otvara vrata prema slobodi?".
Zora Cvijanović
"To je to! Pschhhh" autorski je rad Marka Marića, čiji se solo bavi ljepotom ljudske svakodnevice, prikazujući jutarnju rutinu čovjeka koji uživa u svojoj šalici kave prije izlaska iz kuće.
Mark Marić
Autorica i izvođačica Michelle Salome Kursar predstavila se "Rođenjem znatiželje", Svatko od nas ima svoje sigurno mjesto, mali oblak zvan dom. No, što se dogodi kada izađemo iz svog skrivenog skrovišta, vlastitog utočišta? Je li to strah, tuga, neprihvaćanje u masi? Je li bolje ostati u svom sigurnom okruženju ili baciti se u nepoznato?
Michelle Salome Kursar
Plesni solo "Meyou" autorice i izvođačice Noe Pavlinović nastao je iz neodlučnosti i predstavlja kaos odluka koje se teško donosi sam. Tražeći pomoć, pronalazi tračak odlučnosti gdje prihvaća sebe, ali ta tuđa pomoć i utjecaj ostaju prisutni. Njihova prisutnost vraća nas na početak neodlučnosti.
*
Projekt Choreopraksa osmišljen je kako bi zainteresirane polaznike uveo u različite koreografske prakse, pružajući im uvid u proces stvaranja te omogućavajući realizaciju vlastite kreativne ideje u prostoru i vremenu.